Πρόγραμμα Avior

Δίγλωσσα υλικά για παιδιά μεταναστών στην Ευρώπη

Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας προσέγγισης με τρεις άξονες:

  1. Δίγλωσσοι πόροι: αντί να δημιουργούμε νέα υλικά, μεταφράζουμε και προσαρμόζουμε τα υπάρχοντα δίγλωσσα υλικά υψηλής ποιότητας που προσφέρονται τόσο στη γλώσσα υποδοχής όσο και στη μητρική γλώσσα των παιδιών μεταναστών.
  2. Ικανότητα των εκπαιδευτικών: οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι εκπαιδευτές των εκπαιδευτικών μοιράζονται τις βέλτιστες πρακτικές για την πολυγλωσσική και μητρική γλώσσα μέσω επισκέψεων μελέτης σε σχολεία και ινστιτούτα κατάρτισης εκπαιδευτικών στις ευρωπαϊκές χώρες.
  3. Δίκτυα συνεργατών καθηγητών / γονέων: οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν ενεργά σε τοπικές μελέτες περίπτωσης που περιλαμβάνουν νέους μεταφρασμένους δίγλωσσους πόρους, προκειμένου να δώσουν μια βαθύτερη εικόνα των εμποδίων και των ευκαιριών της συμμετοχής των γονέων των μεταναστών. Αυτό έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα της δημιουργίας άτυπων τοπικών δικτύων γονέων, κοινοτήτων και σχολείων, εξασφαλίζοντας τη συνέχεια των στόχων του έργου.

Το Avior είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του Δικτύου Ευρωπαϊκής Πολιτικής για την Εκπαίδευση των Μεταναστών Παιδιών του Sirius και βασίζεται σε βασικές συστάσεις πολιτικής του Sirius για τη μείωση του χάσματος επίτευξης μεταξύ μεταναστών και γηγενών μαθητών στην Ευρώπη.

Σχετικά με το όνομα

Η Σύμπραξη πήρε το όνομά της από ένα λαμπρό αστέρι, το AVIOR. Το αστέρι είναι αόρατο από το βόρειο ημισφαίριο, αναφερόμενο στο πλήθος των γλωσσικών δεξιοτήτων που φέρνουν τα παιδιά μεταναστών στις τάξεις, τα οποία όμως συχνά παραμένουν κρυμμένα στους καθηγητές τους. Η εταιρική σχέση συγκεντρώνει επτά οργανώσεις από έξι χώρες. Είμαστε ερευνητικά και εκπαιδευτικά κέντρα, ΜΚΟ και οργανώσεις δικτύων.

Ιστορικό

Τα σχολεία σε ολόκληρη την Ευρώπη βλέπουν έναν αυξανόμενο αριθμό παιδιών που είτε γεννιούνται σε άλλη χώρα είτε των οποίων οι γονείς είναι μετανάστες και δεν μιλούν τη σχολική γλώσσα στο σπίτι. Αυτό αποτελεί πρόκληση καθώς τα σχολεία αναμένεται να προσφέρουν ποιοτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως εθνικής προέλευσης ή γλωσσικών ικανοτήτων. Ιδιαίτερα με την πρόσφατη άφιξη χιλιάδων παιδιών προσφύγων, η κατάσταση έχει οξυνθεί. Το σχέδιο αυτό αποσκοπεί να ανταποκριθεί στην πρόκληση αυτή με στρατηγική σύμπραξη επτά οργανισμών από έξι διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες που θα συνεργαστούν για τη διάθεση δίγλωσσων υλικών γραμματισμού και αριθμητικών στοιχείων στα σχολεία και για την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών μεταξύ εκπαιδευτών δασκάλων και σχολικών ηγετών σχετικά με τον τρόπο δημιουργίας περιεκτικής Πολύγλωσσες αίθουσες διδασκαλίας.

Τα παιδιά που δεν διαθέτουν επαρκή γνώση στη χώρα υποδοχής της χώρας τους είναι απίθανο να επιτύχουν ακαδημαϊκή επιτυχία. Ωστόσο, η υποστήριξη της γλώσσας της μητρικής γλώσσας είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης των παιδιών των μεταναστών και διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην αύξηση της συμμετοχής των γονέων, που ενισχύουν τόσο τα μαθησιακά αποτελέσματα των παιδιών. Το κόστος και η έλλειψη ενημέρωσης των πολιτικών για τα οφέλη της εκμάθησης της μητρικής γλώσσας εξηγούν γιατί λίγες χώρες της ΕΕ παρέχουν υποστήριξη στη μητρική γλώσσα στα παιδιά μεταναστών.

Ομάδες-στόχοι

Οι τελικοί δικαιούχοι αυτού του σχεδίου είναι παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ηλικίας 4-8 ετών με μεταναστευτικό υπόβαθρο που μιλούν διαφορετική γλώσσα στο σπίτι από τη σχολική γλώσσα. Οι ομάδες-στόχοι είναι εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτές εκπαιδευτικών, διευθυντές σχολείων, γονείς και κοινότητες μεταναστών, σχολεία, δήμοι, Υπουργεία Παιδείας και υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΕ.

Αναμενόμενα αποτελέσματα και επιπτώσεις

Τα δίγλωσσα υλικά μας για την αριθμητική μάθηση και την εκμάθηση αλφαβητισμού θα είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο ως ανοιχτοί εκπαιδευτικοί πόροι. Μαζί με τις επισκέψεις μελέτης και τις τοπικές μελέτες περιπτώσεων αναμένουμε να επηρεάσουμε:

  • οι ηγέτες των σχολείων και οι εκπαιδευτικοί που θα είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για την κάλυψη των αναγκών διάφορων ομάδων μαθητών με διαφορετικές γλώσσες, ιδίως όσον αφορά τις βασικές δεξιότητες γραμματισμού και αριθμητικής ·
  • εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτές εκπαιδευτικών που θα έχουν αυξημένη ικανότητα να ανταποκρίνονται στις ανάγκες πολύγλωσσων παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο για την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων αριθμητικής και γραμματισμού χρησιμοποιώντας ψηφιακούς δίγλωσσους πόρους ·
  • οι μαθητές που θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες να μάθουν τη γλώσσα διδασκαλίας μέσω των μητρικών τους γλωσσών στα κανονικά μαθήματα του σχολείου και να αποκτήσουν καλύτερη και ταχύτερη διοίκηση των βασικών δεξιοτήτων αριθμητικής και εγγραμματισμού ·
  • Τα σχολεία που θα ενθαρρυνθούν να χρησιμοποιήσουν περισσότερο δίγλωσσο εκπαιδευτικό υλικό και έτσι θα γίνουν πιο ενταξιακά.
  • οι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής που θα έχουν αποκτήσει βαθύτερη γνώση των εμποδίων και των ευκαιριών χρήσης διγλωσσικού υλικού και μητρικής γλώσσας στις κανονικές τάξεις.
  • Τα σχολεία που θα ενθαρρυνθούν να χρησιμοποιήσουν περισσότερο δίγλωσσο εκπαιδευτικό υλικό και έτσι θα γίνουν πιο ενταξιακά.

Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, οι οποίοι θα έχουν αποκτήσει βαθύτερη γνώση των εμποδίων και των ευκαιριών χρήσης διγλωσσικών πολιτικών και μητρικής γλώσσας στις αίθουσες διδασκαλίας.

Coordinator

Risbo – Netherlands (Project Leader)

Website: www.risbo.nl